Loading...

Kuasa ALLAH!!! IKAN BERKAKI EMPAT JADI TARIKAN

loading...
loading...



Di Beijing, China, sejenis ikan yang dikenali sebagai Salamander Axolotl yang jarang dapat dilihat kini menjadi tarikan di sebuah zoo awam di Shiyan, Hubei.. Ikan pelik dan unik ini mempunyai empat kaki dan pelbagai warna..

Ikan ini mempunyai bermacam-macam warna seperti merah jambu, biru, hijau muda dan oren.. Bukan setakat mempunyai perlbagai warna yang menarik perhatian pengunjung untuk datang, malah ikan itu mampu bergerak dengan menggunakan kaki yang berada di badannya..

Kini para saintis sedang menjalankan kajian ke atas ikan pelik ini.. Sebenarnya kaki ikan itu mempunyai keistimewaan yang korang tak tahu.. Kalau kaki ikan itu putus, ia boleh tumbuh semula dan juga memulihkan organnya yang tercedera..

Difahamkan, spesies haiwan tersebut ditemui hidup di perairan di Tasik Xochimilco, Mexico. Tapi kini haiwan tersebut hampir pupus.. Sayang kan, kalau sesuatu yang menarik macam ikan ini bakal pupus?? Pihak kerajaan China perlu melakukan sesuatu bagi memulihara haiwan tersebut.
loading...
loading...

Klik Share Di Bawah Jika Bermanfaat :

Share on Google Plus
loading...
Terima Kasih Kerana Membaca Dan Mohon Share Jika Bermanfaat
Dikongsikan Semula Oleh : www.ekisah.com
Artikel di dalam blog ini hanyalah perkongsian dari pelbagai website dan blog secara tidak bertapis yang hanya bertujuan untuk berkongsi maklumat dengan masyarakat umum. Sekiranya perkongsian artikel yang dipaparkan disalah ertikan, www.ekisah.com tidak akan bertanggungjawab. Terima Kasih

About Unknown

loading...