Loading...

Cara Hilangkan Karang Gigi Paling Mudah Dan Murah

loading...
loading...



Cara Hilangkan Karang Gigi Paling Mudah Dan Murah
Masalah arang gigi adalah  masalah yang sering dihadapi oleh semua orang, Apabila bercakap mengenai kesihatan dan kebersihan mulut. Sudah pasti, masalah karang gigi yang dihadapi memeningkan kepala. Kesalahan dalam memberus gigi serta flossing yang  tidak teratur juga akan menyebabkan plak serta pembentukan karang gigi. Oleh disebabkan inilah nafas akan berbau dan menyebabkan  gigi anda menjadi kuning .
Oleh yang demikian sekiranya anda tidak berusaha untuk membersihkannya, hal  ini akan  boleh menyebabkan jangkitan pada mulut yang disebut juga dengan periodontitis. Namun jangan risau , MariPP kongsikan Cara Hilangkan Karang Gigi Paling Mudah Dan Murah;
Cara 1: Menggunakn biji bijan
Kunyahlah beberapa biji bijan, tetapi janganlah sampai ditelan. Kemudian beruslah gigi anda sehingga bersih dengan menggunakan berus gigi kering. Biji bijan tadi bakal menggosok gigi anda serta dapat menghilangkan karang daripada gigi anda. Biji bijan bekerja sebagai scurb semulajadi.

Cara 2: Menggunakan garam
Cara yang kedua ini sangat mudah. Gunakan garam sebagai pengganti ubat gigi. Kemudian, kumurlah dengan air sejuk. Ulangi  cara  ini 2-3 kali seminggu untuk mendapatkan hasil yang maksimum.

Cara 3: Menggunakan kulit limau atau lemon
Caranya, Anda boleh menggosokan kulit limau atau lemon secara terus pada gigi anda yang berkarang. Biarkan untuk semalam tanpa membilasnya. Dengan cara  ini ianya akan membantu melawan pembentukan karang di dalam mulut sekaligus menjadi cara semulajadi untuk memutihkan gigi anda.

Cara 4: Makanan Pedas
Ini cara paling yang mudah untuk menghilangkan karang pada gigi anda. Menurut kajian, makanan pedas dikatakan sememangnya boleh menghilangkan karang gigi. Ini kerna makanan pedas dapat meningkatkan rembesan air liur dengan merangsang kelenjar air liur. Air liur yang berlebihan inilah yang bekerja membantu untuk membersihkan gigi dan gusi.
Itulah antara cara paling mudah menghilangkan karang gigi, selamat mencuba
loading...
loading...

Klik Share Di Bawah Jika Bermanfaat :

Share on Google Plus
loading...
Terima Kasih Kerana Membaca Dan Mohon Share Jika Bermanfaat
Dikongsikan Semula Oleh : www.ekisah.com
Artikel di dalam blog ini hanyalah perkongsian dari pelbagai website dan blog secara tidak bertapis yang hanya bertujuan untuk berkongsi maklumat dengan masyarakat umum. Sekiranya perkongsian artikel yang dipaparkan disalah ertikan, www.ekisah.com tidak akan bertanggungjawab. Terima Kasih

About Unknown

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

loading...